Gondolataink teremtő ereje

GondolatVÁLTÁS

GondolatVÁLTÁS

Velencei Nyaraló

2016. február 24. - gondolatVÁLTÁS

Mi a módszerem lényege ? Hogyan vonzzak magamhoz Velencén egy nyaralót?

 

Mit akarok? Jön egy gondolatom. Megvizsgálom, hogy tényleg azt akarom... Biztos, hogy azt akarom? Megfelelő a hozzáállásom ahhoz amit akarok?

 

Aztán kimondom, ami régóta megfogalmazódott már bennem, hogy IGEN akarok a Velencei Tónál egy nyaralót.

 

Majd elgondolkodom, hogy mi kell ahhoz, hogy megkapjam, meglegyen a velencei nyaralóm.

 

És jönnek egymás után a jobbnál jobb gondolataim.

 

Oké, de honnan lesz rá pénzem, sőt ennyi pénzem? De aztán máris jön a következő gondolatom, hogy miért? mennyibe kerül egy velencei nyaraló? Ja, hát nem is tudom. Elkezdem böngészni a hirdetéseket, mert ugye, nagyon akarom azt a nyaralót. Jön a következő gondolat, hol is akarom én azt a nyaralót, Agárdon, Velencén, Velence-fürdőn? Tovább gondolkodom. Álmodozom, hogy kint ülők a kertben, jaj, de nem, állandóan füvet kell majd nyírnom, sőt, minden hétvégén ott kell lennem. Már látom, hogy a családtól összeszedett régi edényeket viszem majd le. Na de hát fűnyíróm sincs. Nem baj, majd aputól kölcsönkérem. Visszatérek ahhoz a gondolati mintáimhoz, hogy de jó lesz a kutyákkal lemenni a strandra. De megint bekúszott egy szürke gondolat, hogy a kutyákat nem is lehet levinni a tóra. Na tessék, megint egy felhő, ami a boldog gondolataimat eltakarta. Nem baj, nem adom fel, kitartok a velencei nyaralóm mellett!

 

Közben gondolkodom tovább...

Mi lesz ha majd betörnek a nyaralóba? Mi lesz ha elvisznek mindenemet?

 

Honnan jönnek ezek a gondolatok? Kié? Akarom én ezt a nyaralót egyáltalán? 

Eközben feltérképeztem már, hogy ezek a gondolatok jó kis csoporttudatosságok, mert sokan akiknek telkük van, hasonlóan gondolkodnak. Nem baj, ki tudok én ezekből csatlakozni, nem az én gondolatom.

Miért gondolok én ezekre? Mert ha már két embernél többen gondolnak ugyanarra, kialakul a csoporttudatos gondolkodás. Remek. Akkor hol is vannak az én gondolataim? Egyáltalán akarom én azt a nyaralót?

 

Majd rájövök a gondolati mintáim során, hogy valójában "az akarok egy velencei nyaralót" gondolat nem is az enyém volt, hanem egy kedves kollégámé, aki minden évben lehívott minket a velencei nyaralójába, hogy töltsünk ott egy kellemes napot. Na ezt a gondolatát elsajátítottam, és kialakult az a gondolatom, hogy szeretnék egy nyaralót a velencei tavon, hogy le tudjak járni nyaralni.

 

Mivel a gondolatok 98 %-a nem a sajátunk, hanem hatnak ránk mások gondolatai, pl. szülők, barátok, iskola stb. viszont a saját magaménak gondoltam. Aztán, ahogy évről évre lejártunk hozzá, rájöttem, hogy már réges régen megkaptam amit akartam, csak nem vettem észre, hogy már régen ott vagyok a nyaralóban. Igaz nem az enyém, de közben rájöttem, hogy nincs is szükségem rá.

 

Szóval,  Mit is akarsz valójában? Jön egy gondolatod. Vizsgáld meg hogy tényleg azt akarod, mert VIGYÁZZ! amit kérsz azt megkapod.

 

Blazsek Mónika - www.gondolatvaltas.hu

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gondolatvaltas.blog.hu/api/trackback/id/tr318416002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása