Gondolataink teremtő ereje

GondolatVÁLTÁS

A boldogság tanulható

2017. május 02. - gondolatVÁLTÁS

Tedd fel magadnak a kérdéseket:

"Te az 1-től 10-ig terjedő skálán, hányast adnál magadnak boldogságból?"

"Te mennyire éled az életedet? Mennyire vagy boldog?"

"Te lábujjhegyen mész végig az életeden?"

Az életed egy ajándék, és nem engedheted meg magadnak,

hogy lábujjhegyen menjél végig az életeden!

ajandek_doboz.png

A magyarok 6 %-a mondja magát boldognak, tehát kb. minden 16. ember ezt állítja.

Mindenkinek van lehetősége boldognak lenni!

Ilyen gazdasági helyzetben, ilyen tényezők között. pl. hogy legyek boldog, ha mindenki beteg körülöttem?

Mi is az a boldogság? Egész életünkben a boldogságot hajkurásszuk, pedig fogalmunk sincs miről beszélünk. Egyetlen egy dolog vezérel minket, a boldogságunk megteremtése. A választás mindig a miénk. Döntsd el, hogy boldog akarsz lenni, vagy boldogtalan! Általában szeretjük az áldozatszerepünket, és szeretjük a hozzátartozó drámáinkat. A kifogásainkat azért hozzuk létre, hogy ne kelljen az életünkért tenni.

Te utálod a munkádat? És megteszel azért mindent, hogy változtass?

Felvállalod a döntéseidet?

Mindig van választásod!

Mindenkinek van egy története... Az a címe: "Hogy hát aztán... De kit érdekel? ez a történet. Nem az érdekel, hogy mi volt eddig. Viszont az a kérdés, hogy mire használod ezt a kifogást? És sokan használják ezt kifogásként. A világon minden tanulható, a  boldogság is tanulható. A boldogság egyfajta gondolkodásmód, egyfajta szemléletmód az életben tanult dolgokról.

Blazsek Mónika - www.gondolatvaltas.hu

 

 

Mit kell megtanulnom ebből a leckéből?

problema.png

Képzeld a problémáidat, hogy legcsekélyebb problémáid alul vannak, a legnagyobb és legsúlyosabb bajod vagy aggodalmad felül. 

Ezután képzeld el, hogy e legfőbb probléma ajándékot tálal eléd egy bizonyos tanulság formájában, amelyet el kell sajátítanod, hogy a jövőben boldogabb és sikeresebb lehess. 

Mi ez a tanulság?

Ha alaposan megvizsgálod a kedvezőtlen fordulatokat és nehézségeket, mindig azt fogod látni, hogy legalább egy, de olykor számos hasznos tanulságot tálalnak eléd.

Emmet Fox írta: "A nagy lelkek nagy tanulságokat szűrnek le az apró problémákból." 

Kérdezd meg magadtól: Mit kell megtanulnom ebből a leckéből?

Lehet, hogy az első válaszod felületes lesz, de csak figyelj belülre, és kérdezd meg magadtól ismét, hogy

Mit kell MÉG megtanulnom ebből a leckéből?

És áss még mélyebbre!

 

Ahogy egyre többször teszed fel magadnak a kérdést, úgy lesznek a felszínre bukkanó tanulságok mind jelentősebbek és fájdalmasabbak.

Végül, ha már elég hosszú ideig birkóztál ezzel a súlyos problémával, el fogsz jutni a valódi tanulságig, amelyeket le kell szűrnöd belőle. E tanulság rendszerint az, hogy változtatnod kell az adott élethelyzeten, ki kell keveredned belőle, vagy épp teljes egészében fel kell számolnod.

Sokszor azon veszed magad észre, hogy ugyanazokat a forgatókönyveket játszod végig az életedben újra meg újra. Ugyanazok a gondjaink minden munkahelyükön, az állástól függetlenül. Ugyanazokat a küzdelmeket vívjuk meg a párkapcsolatainkban akkor is, ha a partnerek változnak. Mindaddig képtelen leszel igazán megváltozni, amíg nem ásol elég mélyre, és nem tudatosítod magadban ezeket a mintázatokat.

Az egyik legfontosabb célkitűzés elérni, hogy az emberek tudtára ébredjenek e mintázatoknak, majd tisztázzák, hogy ők maguk milyen szerepet játszanak az ismétlődésükben. Meglehet, hogy fiatalabb korunkban részünk volt egy negatív élményben, s ezzel kapcsolatban valami megoldatlan maradt, és gyökeret vert az elménkben. Nem tanulunk a leckéből, és tudat alatt egyre-másra olyan élethelyzeteket alakítunk ki, amelyekben újra átélhetjük az adott élményt, hogy végre leszűrhessük belőle a nekünk rendelt tanulságot.

Hajrá!

Ha elakadnál, segítek, keress meg.

Blazsek Mónika

www.gondolatvaltas.hu

 

Élethazugságok, amiket elfogadtam igazságomnak

Azokat az élethazugságokat, amiket elfogadtam igazságomnak, már nem kellett kitalálnom, már korábban kitalálta más őket. Ezeket már készen kaptam. Ezeket már nem kell kigondolnom, már kigondolta valaki helyettem. Volt, hogy én is gyűlöltem az életet, és a világot, és szerettem a saját magam által megalkotott komfortzónámat. De éreztem, hogy valójában még sem jó az amit megalkottam.

Amikor kikacsintottam a komfortzónám mögül akkor jöttem rá, hogy hogyan működik is valójában az élet, amit eddig én nem akartam meglátni. Ezért kialakítottam magamnak egy olyan világot amit viszont, szerettem volna látni.

De vajon miért érdemes úgy leélni az életet, hogy nem az életemet élem, hanem azt a megalkotott, saját magamnak bemesélt életet akarom élni? Mert legalább biztonságos. Legalábbis azt hiszem, hogy biztonságos.

Ebben az esetben ki irányítja az életemet?

Ha hagyom elhinni, hogy a sors irányítja az életemet, akkor soha és semmilyen körülmények között nem akarok felelősséget vállalni az életemért. Így legalább hagyom, hogy ami történik velem, a körülmények miatt történik, és elmondhatom, hogy áldozat vagyok. Így a sors felelős az életemért! Nekem nincs felelősségem az életem iránt.

De hogyan tudok mégis kitörni ebből?

Hogy felelősséget vállalok az életemért! Teszek azért, hogy éljek!

dontes.png

Ha felelősséget vállalok az életemért, akkor valójában én vagyok aki átírhatom azokat az élethazugságokat, mint pl. a "sors akarta így", természetesen a saját életemben. Ezzel, hogy a kezembe veszem a döntéseimet, tetteimet, elkezdem kialakítani azt az életet amit igazán szeretnék. Addig ameddig mások irányítják az életemet, addig áldozatnak érzem magam. De eljött az idő, hogy a saját életemben én teremtsem meg a valóságot.

Blazsek Mónika

www.gondolatvaltas.hu

 

 

 

A negatív érzelmeink gyökere

Nézzük át, mi az öt olyan fő tényező, amelyek hatására negatív érzelmeket ébresztesz önmagadban, majd konokul ezekbe kapaszkodsz.

Ezek a következők:

- önigazolás,

- azonosulás,

- túlérzékenység,

- ítélkezés

- ésszerűsítés.

Meg akarsz szabadulni a negatív érzelmeidtől?

 

Akkor derítsd fel, honnan erednek, hogy gyökerestül kitéphesd őket,

vagy akár eleve megakadályozd a kifejlődésüket.

fa.png

Önigazolás

Az önigazolás nem más, mint amikor negatív hozzáállásodat és jogodat védelmezed, hogy haragot táplálj mások iránt. Minél elszántabban keresed az önigazolást, és próbálod meggyőzni magad arról, hogy a másik fél valamiképpen vétkes, s hogy te magad tiszta és ártatlan vagy, és ekként jogosult vagy a bensődben dúló érzések átélésére, annál jobban eluralkodik rajtad a harag és a zaklatottság.

Hogyan szabadulj meg a negatív érzelmektől? Derítsd fel honnan erednek!

Azonosulás

Ez annyit jelent, hogy magadra vonatkoztatod az eseményeket, és személyed elleni támadásként értelmezed őket.

Hogyan kerüld el? Igyekezz ne azonosulni egy negatív élethelyzettel. Ez persze nem azt jelenti, hogy ne érezz együtt, ha történik valami szörnyűség a világban, de tudd, hogy nem téged akarnak ezzel támadni.

Túlérzékenység

Mit jelent ez? Hogy szélsőségesen érzékeny vagy más emberek bánásmódjára, sőt az is hat rád, ha csak azt gondolod, hogy mások negatívan ítélnek meg téged. Ezek az érzések a gyerekkori szeretethiányból eredhetnek és kisebbrendűségi és elégtelenségi érzését kelthetnek benned. Honnan tudod, hogy Te túlérzékeny vagy? Hogy képtelen vagy döntéseket hozni mások jóváhagyása nélkül.

Mi a megoldás? Kezdd el szeretni önmagad!

Ítélkezés

Az emberek többsége szeret ítélkezni, azaz negatívan értékelni másokat. Amikor megítélsz bizonyos személyeket, mindig bűnösnek találod valamiben. E bűnösséget használod fel az illető iránt érzett harag, neheztelés és negatív érzések igazolására. Figyelj oda arra, hogy ha másokat megítélsz, magadra zúdítasz negatív reakciókat és boldogtalanságot is.

Szeretnél leszokni az ítélkezésről? Akkor mostantól hagyj fel ezzel a tevékenységeddel. Tartsd szem előtt, hogy minden embernek joga van a saját gondolatai szerint a saját életét élni.

Ésszerűsítés

Az alacsony önbecsülés és az ingatag egó miatt az emberek zöme képtelen beismerni, hogy olyasmit tett vagy mondott, ami nem teljesen ésszerű és igazolható.

Mi a megoldás? Ismerd el ha hibáztál, és bocsáss meg magadnak.

Ha úgy látod, hogy ezeket a feladatokat egyedül nem tudod megoldani, akkor várlak konzultációra, hogy együtt kidolgozhassuk és elkezdhesd a saját életedet élni.

Blazsek Mónika - www.gondolatvaltas.hu

 

 

 

 

3. Gyakorlat: Nem megcsinálod, hanem megteremted az életedet!

Akkor végezd ezt a gyakorlatot, 

  • ha úgy érzed, hogy túl sok a tennivalód,
  • ha azt szeretnéd, hogy több időd jusson azokra a dolgokra, amelyekkel szívesen foglalkozol,
  • ha szeretnél azzá a hatalmas teremtővé válni, akinek születtél.

hagyd_-dolgozni-_az_univerzumot.jpg 

Azonosítsd be, hogy jelenleg milyen az érzelmi állapotod a fentiekkel kapcsolatban:

  1. Boldogság/Tudás/Magabiztosság/Szabadság/Szeretet/Nagyrabecsülés
  2. Szenvedély
  3. Lelkesedés/Elragadtatás/Öröm
  4. Örömteli várakozás/Hit
  5. Derűlátás
  6. Remény
  7. Belenyugvás
  8. Unalom
  9. Borúlátás
  10. Kielégületlenség/Bosszankodás/Türelmetlenség
  11. "Legyőzöttség"
  12. Csalódottság
  13. Kétség
  14. Aggodalom
  15. Mások hibáztatása
  16. Elbizonytalanodás
  17. Harag
  18. Bosszúvágy
  19. Gyűlölet/Düh
  20. Irigység
  21. Fenyegetettségérzés/Bűntudat/Az önbecsülés hiánya
  22. Szorongás/Fájdalom/Elkeseredettség/Kétségbeesés/Tehetetlenség

Ez a gyakorlat akkor a leghasznosabb számodra, ha az Érzelmi Beállítottságod valahol a következő két érzelmi állapot között van:

Kielégületlenség/Bosszankodás/Türelmetlenség (10) - Harag (17)

Feladatod:

Írd le milyen érzések uralkodnak benned a Teremtéseiddel (meg nem teremtett dolgaiddal) kapcsolatban:

  • Soha nem tudok semmit megteremteni az életemben.
  • Utálom a teremtéseimet.
  • Nincsenek vágyaim.
  • Nem tudom, hogy mire vágyhatnék.
  • Ha megteremtem a vágyaimat, akkor már nem lesz mire vágynom...

 

Feladatod:

Amelyik érzés rád vonatkozik, onnantól haladj felfelé az 1. számig, ha pl. ez a 17. érzés volt, akkor onnan haladj felfelé. Minden egyes számhoz írj olyan gondolatokat, amelyek enyhítik a jelenlegi benned uralkodó érzés feszültségét. Ahogy haladsz felfelé a listán, állapotod közeledni fog ahhoz, hogy elfogadd, amit valójában kívánsz.

  1. Tényleg csak én tudom tökéletesen megcsinálni?
  2. Ha kiadnám másoknak, akkor mások nem tudják jól megcsinálni.
  3. Biztos, hogy nekem kell mindent egyedül csinálnom?
  4. Haragszom magamra, hogy mindent egyedül csinálok.

 

Ne feledd, a jobb érzés mindig ellenállásod csökkenését jelzi, ez pedig azt jelenti, hogy állapotod közeledik afelé, hogy elfogadd, amit valójában kívánsz. Addig ameddig ellenállásban vagy a vágyott vágyaddal szemben, nem is tudod megkapni.

Megértés a Vonzás Törvényére:

Képzeld el, hogy egy nagyvállalat tulajdonosa vagy, és ezrek dolgoznak neked. Vannak, akik a vállalat termékeinek előállításával és értékesítésével foglalkoznak. Vannak könyvelőid és tanácsadóid. Művészek, reklámszakemberek is vannak a cégnél, ezrek dolgoznak azon, hogy sikeres legyen a vállalatod.

Képzeld el, hogy te ugyan személyesen nem dolgozol együtt ezekkel az emberekkel, de van egy cégvezetőd, egy igazgatód, aki igen, és aki megérti, tanácsokkal látja el és irányítja őket. Te mit mondasz épp most magadban? Hogy  " De jó lenne, ha lenne egy ilyen igazgatóm, akire számíthatok, és intézkedik helyettem."

És van egy ilyen igazgatód, aki folyamatosan intézkedik helyetted, CSAK TE vagy az, aki ezt figyelmen kívül hagyja. Ez a Vonzás Törvénye. A Vonzás Törvénye állandóan megkérdezi, hogy mit tehetek helyetted? Mit hozzak ide neked? De Te mit csinálsz, ááááááááá, hagyd, majd én megcsinálom. Te pedig sürögsz-forogsz, dolgozol a számítógépen, építkezel... betegre dolgozod magad, miközben az Igazgatód (a Vonzás Törvénye) sütkérezik valahol egy tengerpart mellett és arra vár, hogy kérjél tőle. 

Kérj, és számíts arra, hogy kérésedet eredmények követik. Ha így teszel, éppen a Megfontolt Teremtés két követelményének teszel eleget: meghatározod vágyad tárgyát, és hagyod, hogy a Világegyetem elhozza neked azt.

Ha célokat tűzöl ki, azzal megbízást adsz a Világegyetem Igazgatójának.Amikor létrehozod magadban az elfogadás rezgését, az olyan, mintha félreállnál, bízva abban, hogy az igazgatód mindent elrendez, és amikor rád van szükség, felhívja erre a figyelmedet. Vagyis bízz abban, hogy tudni fogod, mikor kell újabb döntést hoznod. 

NEM MEGCSINÁLOD, HANEM MEGTEREMTED AZ ÉLETEDET!

 

A képzelőerődé lesz a főszerep, inkább teremtesz, mintsem "tevékenykedsz". Bőven lesznek azonban olyan dolgok, amelyeket te magad szeretnél megtenni. Semmi esetre sem akarunk lebeszélni a tettekről. A tevékenység jó szórakozás. Nincsen pompásabb dolog a Világegyetemben, mint az, amikor vágysz valamire, és rezgésed összhangban áll vágyad tárgyával, azaz így kapcsolatban állsz Forrásenergiáddal, és ez cselekvésre ösztönöz. A Teremtés Folyamata itt terjed ki a legmesszebbre - az egész Világegyetemben nincs nagyszerűbb tevékenység azon tevékenységnél, amelyekre valódi késztetést érzel.

(Forrás: Esther és Jerry Hicks - Kérd és megadatik!)

Blazsek Mónika - www.gondolatvaltas.hu